Autotesztek

HTML doboz



Friss topikok

Címkék

1.4 (1) 15 (1) 16 (1) 2.0 (2) 30 (1) 4x4 (1) 500 (1) 541L (1) alegjobbhybrid (1) bajor (1) Berline (1) Bmw (1) Bmw1 (1) Bmw 3ajtós (1) bőg a motor (1) C-Zero (1) C4 (1) Citroen (1) Citroёn (1) Collection (1) Commonrail (1) Dacia (1) dCi (3) DI-D (1) Duster (1) EVO (1) Fiat (1) fiat5001.4pop (1) Ford (1) franciavas (3) futómű (1) hybrid (2) igényes (1) Impreza (1) infiniti (1) Infiniti M35h (1) IPA (1) japan (1) Ka (1) kicsikocsi (1) kisbajor (1) Lancer (1) Lancia (1) Mini (1) Mitsubishi (2) Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D (1) Navara (1) Nissan (1) One (1) Outlander (1) Panda (1) Platinum (1) Pop (1) premiumhybrid (1) Prius (1) Renault (1) renault (1) renault fluence (1) STi (1) Subaru (1) teszt (1) Toyota (1) Túrdódiesel (1) úthiba (1) V6 (1) vs. (1) VTi (1) WRX (1) X (1) Címkefelhő

Archívum

HTML doboz

  www Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás

HTML doboz

Reklám

HTML doboz


Címkék

1.4 (1) 15 (1) 16 (1) 2.0 (2) 30 (1) 4x4 (1) 500 (1) 541L (1) alegjobbhybrid (1) bajor (1) Berline (1) Bmw (1) Bmw1 (1) Bmw 3ajtós (1) bőg a motor (1) C-Zero (1) C4 (1) Citroen (1) Citroёn (1) Collection (1) Commonrail (1) Dacia (1) dCi (3) DI-D (1) Duster (1) EVO (1) Fiat (1) fiat5001.4pop (1) Ford (1) franciavas (3) futómű (1) hybrid (2) igényes (1) Impreza (1) infiniti (1) Infiniti M35h (1) IPA (1) japan (1) Ka (1) kicsikocsi (1) kisbajor (1) Lancer (1) Lancia (1) Mini (1) Mitsubishi (2) Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D (1) Navara (1) Nissan (1) One (1) Outlander (1) Panda (1) Platinum (1) Pop (1) premiumhybrid (1) Prius (1) Renault (1) renault (1) renault fluence (1) STi (1) Subaru (1) teszt (1) Toyota (1) Túrdódiesel (1) úthiba (1) V6 (1) vs. (1) VTi (1) WRX (1) X (1)

Leírás

Reklám

Reklám

Renault Laguna 2.0 dCi Berline

2012.07.09. 08:02 - tothlajos

Címkék: 2.0 igényes futómű úthiba Laguna dCi Renault Berline

Sok helyről hallottuk, hogy igencsak megoszlik az emberek véleménye az új Renault Laguna-val kapcsolatban. Az autó külseje elég sokat változott az előző modellhez képest. Van akinek tetszik a forma, van akinek nem. Tesztünkkel megpróbálunk rávilágítani az új Laguna előnyeire és hiányosságaira is.

A forma: Ha megnézzük az autó elejét, akkor az első benyomásunk az, hogy ez nem is Renault, hanem egy Citroen. Nagy, előrenyúló motorházteteje van, ami egy kissé bumszlivá teszik az autó orrát. A fényszórók alakja nekem tetszik, valamiért jólesik ránézni.

ujlaguna1.jpg

A Laguna hátulján nem sokat gondolkozhattak a mérnökök, ugyanis elég nagy a hasonlóság az új Ford Mondeo és a Laguna fara között. Tetszenek a ledes hátsólámpák és a két oldalt elhelyezkedő kipufogók. Jópofa megoldást találtak a csomagtérfedél nyitására is, a Renault embléma közepét kell megnyomnunk a nyitáshoz.

A belső: A belső nagyon tetszett. Minden belül elhelyezkedő eszköz megmunkálása tökéletes, finom anyagokkal párosítva. Mondjuk a francia autók mindig is híresek voltak a különlegesen emberbarát belsejükről. Az ülések kényelmesek, nyalogatják az ember hátsóját és megfelelő oldaltartást biztosítanak. A kormány biztos fogású és precízen be van szabályozva. A board computer okos, guminyomást, fogyasztást, mindent mutat. Elektromos vezérlésű kézifék van benne, vagyis csak meg kell nyomnunk egy gombot a rögzítéshez. Mostantól nem kell a kézifék manuális kiengedésével bajlódni, ha egy meredek utcából szeretnénk elindulni, ugyanis gázadásra és kuplung csúsztatásra magától elvégzi az autó. Kérdés, hogy menet közben is be lehet-e húzni, lehet-e farolni vele. Kérdés továbbá az is, hogy meddig bírja az ilyen elektronika meghibásodás nélkül.

ujlagunamotor.jpg

Motor és váltó: A 2 literes, 150 lőerós turbódízel jól mozgatja a 1.5 tonnás autót. Maximális nyomatéka 340 Nm, viszont haltamas turbólyuk tátong a 2000-es fordulatszám eléréséig. 2000-ig lomha, viszont onnantól kezdve húz, mint a disznó. Végsebessége 210 km/h, az Euro4-es motornak köszönhetően a károsanyag-kibocsátása elenyésző, mindössze 158 g/km. Vegyes használat mellett, mindössze 6 liter gázolajat zabál 100 km-ként. Tesztautónkban a műszer ugyan 8.8 literes fogyasztást mutatott, de az csak azért volt, mert az értékesítő szerint a Zsolti volt vele Olaszba’. Melyik Zsolti? A Baumgartner? Biztos tépte… :) Sokféle motor közül választhatunk, ezekről egy régebbi cikkünk alján olvashatnak.

ujlagunavalto.jpg

A váltó elég gyengus. 6 sebességes manuális. Ugyan sikerült kiküszöbölniük a Laguna II-ben lévő életveszélyes problémát, miszerint ha gyorsan akartunk egyesből kettesbe váltani, akkor a váltókar fogta és visszadugta magát üresbe. A váltó még mindig nem az erőssége a franciáknak, meg kell tanulniuk normális váltókat gyártani, mert ez így nem mehet tovább. Az új Laguna váltója nehézkesen jár, viszont a fokozatokba bepattan így nem fenyeget a veszély, hogy melléváltsunk. Egyesből kettesbe különösen kellemetlen a váltás, mert olyan mintha nem akarná használni a második fokozatot az autó. Egy aggasztó kis pattanás kíséretében veszi a kettest, hagyjuk is, mert ez úgy ahogy van rossz.

Futómű: Kiváló, nem tudok belekötni, mindig is jó volt. Észre sem veszi az úthibákat, finoman átsiklik rajtuk anélkül, hogy a tudtunkra adná azok létét. A fekvőrendőrökkel is könnyedén szót értett.

Tesztmodellünk ára: 6,7 millió Ft.

Ami tetszett:

  • Jó futómű
  • Igényes belső
  • Alacsony fogyasztás
  • Elektronikus kézifék

Ami nem tetszett:

  • Feltűnően nagy turbólyuk
  • Gyengus váltó

A bejegyzés trackback címe:

https://autotesztek.blog.hu/api/trackback/id/tr364637178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása