Autotesztek

HTML doboz



Friss topikok

Címkék

1.4 (1) 15 (1) 16 (1) 2.0 (2) 30 (1) 4x4 (1) 500 (1) 541L (1) alegjobbhybrid (1) bajor (1) Berline (1) Bmw (1) Bmw1 (1) Bmw 3ajtós (1) bőg a motor (1) C-Zero (1) C4 (1) Citroen (1) Citroёn (1) Collection (1) Commonrail (1) Dacia (1) dCi (3) DI-D (1) Duster (1) EVO (1) Fiat (1) fiat5001.4pop (1) Ford (1) franciavas (3) futómű (1) hybrid (2) igényes (1) Impreza (1) infiniti (1) Infiniti M35h (1) IPA (1) japan (1) Ka (1) kicsikocsi (1) kisbajor (1) Lancer (1) Lancia (1) Mini (1) Mitsubishi (2) Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D (1) Navara (1) Nissan (1) One (1) Outlander (1) Panda (1) Platinum (1) Pop (1) premiumhybrid (1) Prius (1) Renault (1) renault (1) renault fluence (1) STi (1) Subaru (1) teszt (1) Toyota (1) Túrdódiesel (1) úthiba (1) V6 (1) vs. (1) VTi (1) WRX (1) X (1) Címkefelhő

Archívum

HTML doboz

  www Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás

HTML doboz

Reklám

HTML doboz


Címkék

1.4 (1) 15 (1) 16 (1) 2.0 (2) 30 (1) 4x4 (1) 500 (1) 541L (1) alegjobbhybrid (1) bajor (1) Berline (1) Bmw (1) Bmw1 (1) Bmw 3ajtós (1) bőg a motor (1) C-Zero (1) C4 (1) Citroen (1) Citroёn (1) Collection (1) Commonrail (1) Dacia (1) dCi (3) DI-D (1) Duster (1) EVO (1) Fiat (1) fiat5001.4pop (1) Ford (1) franciavas (3) futómű (1) hybrid (2) igényes (1) Impreza (1) infiniti (1) Infiniti M35h (1) IPA (1) japan (1) Ka (1) kicsikocsi (1) kisbajor (1) Lancer (1) Lancia (1) Mini (1) Mitsubishi (2) Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D (1) Navara (1) Nissan (1) One (1) Outlander (1) Panda (1) Platinum (1) Pop (1) premiumhybrid (1) Prius (1) Renault (1) renault (1) renault fluence (1) STi (1) Subaru (1) teszt (1) Toyota (1) Túrdódiesel (1) úthiba (1) V6 (1) vs. (1) VTi (1) WRX (1) X (1)

Leírás

Reklám

Reklám

Citroen C4 1,6 VTi Collection

2012.05.23. 09:10 - tothlajos

Címkék: 16 franciavas Citroen C4 VTi Collection

Amikor Rijekában a Cimos gyárból kellett beszerezni a motorhoz gyűrűket, mert nyakalta az olajat. Viszont, amikor jó volt, akkor semmihez sem hasonlítható, megkülönböztető érzés volt vezetni, két kisgyerekkel a hátsó ülésen bejártuk vele Magyarország és Jugoszlávia útjait, a tengerpart szerpentinjeit. Különösen az utóbbit élveztük nagyon, a fenékig nyitott tetős, papírvékony karosszéria lejtőn lefelé könnyedén begyorsult 100-ig és kézzel állítható (!) rugózásával a repülő szőnyeg kényelmét produkálta. Szóval, minden hibája ellenére ez egy különleges autó volt. Azóta így nézek minden Citroenre: lehet, hogy van nála tökéletesebb, ám valamiért mindig azt keresem bennük, ami egyedivé, s hibáikkal is szerethetővé teszi őket.

citroen.JPGA C4 kifejezetten szép, arányos autó. Az egy darabból öntöttség és a szinte láthatatlan illesztési hézagok minőségi autónak láttatják. A karosszérián megfigyelhető éles karaktervonalak (szám szerint három), pedig a divatos lendületességet biztosítják számára. A C4 kifejezetten morcosan szemléli a világot: a lámpákra ráhúzott motorháztető és a nagyméretű alsó légbeömlő- nyílás láttán ez a megállapításunk. Nagy erőt sejtet a középen kidomborított géptető, akkor is, ha csak 95 lóerő feszíti a belsejét. A formák egyébként aprólékosan kidolgozottak, mindenhol felfedezhetünk izgalmas részleteket. A hátsó oldalélek például a tanktetőt és a lámpákat is elmetszik. Krómból is annyi van, amennyi a hatásos, elegáns megjelenéshez kell.

A Citroen tervezői tehát igyekeztek elkülöníteni a C4-est a kategóriatársaktól, miközben ügyeltek arra, hogy a lehető legtágasabb belteret nyerjék. Az utastérben pedig tartózkodtak a sokszor bohókás, újító megoldásoktól, nehogy „elüldözzenek" vásárlókat. A különcködés csak néhány belső megoldást illetően jelenik meg, látszik, hogy a mérnökök komolyan vették a feladatot: nemzetközileg is versenyképes autót kívántak alkotni. A berendezés tipikusan francia újautós, finoman működő gombokkal, digitális kilométerórával és multifunkciós kormánykerékkel, ami már nem fix közepű. Illett volna már kicserélni a középső szellőzők alatti kijelzőt, de ettől eltekintve modern kinézetű és puha anyagokból összerakott a műszerfal.

S itt jön a képbe a Citroenes különcség: a vezető az irányjelzőhöz és a figyelmeztető jelzésekhez négyféle polifonikus hang közül választhat és meghatározhatja a műszerfal világítás színét a fehértől a kékig. A légkondicionálónak pedig háromféle erősségi fokozata van. Üdítő kivételt képez, hogy az irányjelző hangja másképpen szól, mint azt megszoktuk. Nagyon megszerettem.

citroen2.JPGAz első ülések igazán kényelmesek, nemcsak nagyok, hanem oldal- és háttámasztásuk is remek. Néhány órás folyamatos vezetés sem megterhelő bennük. A vezetési pozíció kiválóan belőhető, a kormánykerék és a pedálok pedig ideális távolságban vannak. Külön öröm, hogy a magas műszerfal miatt a térd nem ütközik bele semmibe. Szóval a francia mérnökök ergonomikus, kényelmes vezetőhelyet alakítottak ki. Elöl szokás szerint tágas a hely, a C4-es hátsó üléssora azonban a kategóriában csak átlagos méretű lábteret kínál. A belmagasságra és a belső szélességre viszont nem lehet panasz. S amiben a C4 kategória-bajnok, az a csomagtartó kapacitása. 408 liternyi poggyász fér bele, ráadásul jól is pakolható. 

A tesztautót a jól ismert, PSA-BMW által közösen fejlesztett 1,6 literes turbómotor hajtotta, melynek 120 lóereje elegendő a kocsi lendületes mozgatásához, még közel teljes terheléssel is. 10,8 másodperc alatt gyorsít százra, és 193 km/órás végsebességet tesz lehetővé. Bátran ajánlható ez az erőforrás, még úgy is, hogy most, 2011-ben, ötfokozatú manuális váltót társítanak hozzá. Rettentő sajnálatosnak tartjuk ezt, mert a szerkezeten már érezni a kort, emellett hosszú úton és pontatlanul jár. Emellett 130 km/óránál, ötödikben már 3800-at fordul a főtengely; tehát kiáltó a 6. sebesség hiánya. A hatgangos szerkezet a legtöbb versenytársnál magától értetődő. Szerencsére a kiváló zajszigetelés miatt a turbómotor hangja ekkor sem tolakodik be az utastérbe, pozitívum továbbá, hogy az eggyel kevesebb fokozat nem mutatkozik meg a fogyasztásban. 7,2 literes átlagot mértünk a tíznapos tesztidőszak alatt.

Tetszett, hogy a Citroen a puha rugózás és a kényelmes utazás híve maradt. A C4 futóműve, miközben mérsékelt oldaldőlés mellett a leghúzósabb kanyarokat is állja, nagyvonalúan szűri az útegyenetlenségeket. A könnyű motor miatt ráadásul határhelyzetben szinte semlegesen viselkedik, alig tolja az orrát. A C4 kényelmes beállítása szembe megy a német konkurencia fő irányával, az alapvetően feszes csillapítással. Feltűnően hatásosak a fékek is, csak a harapósságukat kell megszokni.

A végére maradt a mindenkit érdeklő kérdés, mennyit kérnek a kompakt Citroenért? Most egész keveset. A Tendance felszereltségű bázismodellhez 3 690 000 forintért hozzá lehet jutni, ami nagyon kedvező ajánlat. A 120 lovas VTi változat 4 219 000 forintért kelleti magát, a közepes felszereltségű C4 Collection (a tesztautó is ilyen volt) 4 489 000 forintért elvihető. Automataváltó is kapható hozzá 300 ezerért, míg az Exclusive csomag felára 550 ezer forint. Háromféle 1,6 literes és egy 2 literes HDi dízellel is hazavihető a C4-es, szintén vonzó áron, már 4 479 000 forinttól. Még a 150 lovas HDi motorral hajtott csúcs-C4 sem kerül többe 6,1 milliónál, ami korrekt ajánlat.

citroen3.JPGNapjainkban a világ autógyártása az óriási darabszámok miatt az egységesedés jeleit mutatja. Az olyan formabontó, különc autók, mint az egykori CV2, a Dyane, vagy a DS 19/21 szinte mind kivesztek, vagy pedig értékesítési gondokkal küszködnek (pl. Citroen C6). Ez veszteség. Nyereség viszont, hogy ma már minden autó maximális biztonságot nyújt, a választék pedig elképesztően színes, így mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb, legpraktikusabb modellt. A C4 tökéletes választás lehet a franciás kulőrt kereső szingliknek, de a két kisgyerekkel küzdő családoknak is.

Tesztadatok

  • Jelleg
  • alsó-középkategóriás ferdehátú
  • Motor
  • 1598 cm3
  • soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 89 kW (120 LE) @ 6000 RPM
  • 160 Nm @ 4250 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4329 mm
  • Szélesség: 1789 mm
  • Magasság: 1489 mm
  • Tengelytáv: 2608 mm
  • Csomagtér: 408/1183 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 193 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 10,8 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    8,8 / 4,7 / 6,2 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 7,2 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 4 489 000 Ft
  • Tesztautó ára: 4 914 000 Ft

A bejegyzés trackback címe:

https://autotesztek.blog.hu/api/trackback/id/tr864533199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása