Autotesztek

HTML doboz



Friss topikok

Címkék

1.4 (1) 15 (1) 16 (1) 2.0 (2) 30 (1) 4x4 (1) 500 (1) 541L (1) alegjobbhybrid (1) bajor (1) Berline (1) Bmw (1) Bmw1 (1) Bmw 3ajtós (1) bőg a motor (1) C-Zero (1) C4 (1) Citroen (1) Citroёn (1) Collection (1) Commonrail (1) Dacia (1) dCi (3) DI-D (1) Duster (1) EVO (1) Fiat (1) fiat5001.4pop (1) Ford (1) franciavas (3) futómű (1) hybrid (2) igényes (1) Impreza (1) infiniti (1) Infiniti M35h (1) IPA (1) japan (1) Ka (1) kicsikocsi (1) kisbajor (1) Lancer (1) Lancia (1) Mini (1) Mitsubishi (2) Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D (1) Navara (1) Nissan (1) One (1) Outlander (1) Panda (1) Platinum (1) Pop (1) premiumhybrid (1) Prius (1) Renault (1) renault (1) renault fluence (1) STi (1) Subaru (1) teszt (1) Toyota (1) Túrdódiesel (1) úthiba (1) V6 (1) vs. (1) VTi (1) WRX (1) X (1) Címkefelhő

Archívum

HTML doboz

  www Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás

HTML doboz

Reklám

HTML doboz


Címkék

1.4 (1) 15 (1) 16 (1) 2.0 (2) 30 (1) 4x4 (1) 500 (1) 541L (1) alegjobbhybrid (1) bajor (1) Berline (1) Bmw (1) Bmw1 (1) Bmw 3ajtós (1) bőg a motor (1) C-Zero (1) C4 (1) Citroen (1) Citroёn (1) Collection (1) Commonrail (1) Dacia (1) dCi (3) DI-D (1) Duster (1) EVO (1) Fiat (1) fiat5001.4pop (1) Ford (1) franciavas (3) futómű (1) hybrid (2) igényes (1) Impreza (1) infiniti (1) Infiniti M35h (1) IPA (1) japan (1) Ka (1) kicsikocsi (1) kisbajor (1) Lancer (1) Lancia (1) Mini (1) Mitsubishi (2) Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D (1) Navara (1) Nissan (1) One (1) Outlander (1) Panda (1) Platinum (1) Pop (1) premiumhybrid (1) Prius (1) Renault (1) renault (1) renault fluence (1) STi (1) Subaru (1) teszt (1) Toyota (1) Túrdódiesel (1) úthiba (1) V6 (1) vs. (1) VTi (1) WRX (1) X (1)

Leírás

Reklám

Reklám

Bmw 1-es 3ajtós

2012.05.23. 09:30 - tothlajos

Címkék: bajor kisbajor Bmw Bmw1 Bmw 3ajtós Commonrail

A kompakt kategória egyedüli hátsókerék-hajtású modellje immár 3-ajtós verzióban is kapható. A motorok teljesítményskálája 102-től 320 lóerőig terjed, és a tervek szerint később xDrive összkerékhajtású változatok is megjelennek az 1-es BMW kínálatában.

bmw13.jpgA 3-ajtós 1-es BMW nagyméretű, szélesre tárható ajtókat kapott keret nélküli ablakokkal; profilja így lendületesebb, mint az ötajtósé. Az autó elődjénél mintegy 85 mm-rel hosszabb (4324 mm), 3 centiméterrel nagyobb tengelytávval rendelkezik (2690 mm), emellett 17 mm-rel szélesebb (1765 mm). A karosszéria magassága maradt 1421 mm, viszont az első nyomtáv 51, míg a hátsó 72 mm-rel szélesebb lett. A számoknál maradva, a hátsó térdhely 21 mm-rel lett bővebb, a csomagtartó pedig 30 literrel 360 literesre gyarapodott (1200 literesre bővíthető).

A vevők Sport Line és Urban Line felszereltséggel rendelhetik meg autójukat, ami annak mind a külső, mind a belső stílusát meghatározza. Az M135i csúcsváltozat M Performance modell, ezért M stílusú, nagy beömlős első lökhárítóval, fémszürke tükörházakkal, egyedi küszöbspoilerekkel, dupla kipufogócsővel, valamint 18 hüvelykes, öt duplaküllős kerekekkel szerelik fel. Az utastérben többek között Alcantara kárpit, multifunkciós M bőrkormány, szürke Individual tetőkárpit és alumínium betétek emelik a színvonalat.

A BMW M135i-t egy soros hathengeres, direkt befecskendezéses, változó szelepvezérléses benzinmotor hajtja, amelyet minden BMW-rajongó ismerhet. A 3 literes aggregát 320 lóerőt ad le 5800-as fordulatszámnál, a nyomatéka pedig 450 Nm 1300-4500-as fordulatszámon. Az izmos motorral az M135i 5,1 másodperc alatt sprintel százra (nyolcfokozatú automatával 4,9 mp alatt), és eléri a 250 km/órás végsebességet. Eközben átlagosan csak 8 litert fogyaszt.

bmw12.jpgAz M Performance modell azonban egy későbbi időpontban kerül piacra, a 3-ajtós modell forgalmazásának kezdetekor csak négyhengeres erőforrások lesznek a kínálatban. A benzin és dízelmotorok mindegyike közvetlen befecskendezéses, Valvetronic és dupla VANOS technikával felszerelt, valamint turbófeltöltésű. Teljesítményük 102 és 218 lóerő között mozog.

Eleinte a legerősebb 3-ajtós 1-es BMW modell a 125i lesz, melynek a 2 literes benzinmotorja 218 lóerőt és 310 Nm nyomatékot generál (1350-4800 ford./percnél). A nulla-százas gyorsuláshoz elegendő 6,4 szekundum (nyolcgangos automatával 6,2 mp), a csúcssebesség pedig 245 km/óra. Az új bázismodellbe, a 114i-be, valamint a 116i-be ennek az új erőforrásnak az 1,6 liter lökettérfogatú verzióját építik be. Előbbiben mindössze 102, utóbbiban 136 lóerőre képes, ám a menettulajdonságokkal ezúttal sincsen gond. A 116i 8,5, míg a 114i 11,2 másodperc alatt futja a százat. A turbófeltöltőnek köszönhetően a BMW 116i nyomatéka 220, míg a BMW 114i nyomatéka 180 Nm. S ez az érték állítólag már 1100-as fordulatszámnál megjelenik! Az új 1,6 literes, 102 lovas motort az ötajtós változat is megkapja majd.

A paletta legsportosabb dízelmotorja a 125d változatot hajtó, kétlépcsős turbófeltöltővel rendelkező 2 literes, 2000 bar nyomáson operáló aggregát, amely 218 lóerőt termel és 1500-as fordulatszámon leadja a 450 Nm-es nyomatékát. Hatgangos manuális váltóval a kis Bömös 6,5 szekundum alatt gyorsít százra (8-fokozatú automatával 6,3 mp) és eléri a 240 km/órás végsebességet. Átlagfogyasztása mindössze 4,9 liter 100 kilométerenként. 

bmw11.jpgA 118d és 116d modellekben ugyanez a common rail erőforrás 1600 baros befecskendezési nyomáson dolgozik, ami előbbiben 143, utóbbiban 116 lóerőt jelent. Az erősebbik motor nyomatéka 320 Nm, a gyengébbiké pedig 260 Nm, ami szintén bőven elegendő a mindennapokban. A 118d 8,9 (automatával 8,6), a 116d 10,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, üzemanyag-fogyasztásuk pedig 4,5, illetve 4,3 l/100 km. A 3-ajtós 1-es BMW-k legtakarékosabb tagja a 116d EfficientDynamics Edition, amelyben egy 1,6 literes dízel aggregát üzemel. 116 lóerőt és 260 Nm nyomatékot tud, 10,5 szekundum alatt gyorsít százra és 195 km/órás végsebességre képes. Benzinkútra viszont elvétve kell vinni, ugyanis 3,8 liter gázolajjal is beéri átlagosan (99 CO2 g/km).

A bejegyzés trackback címe:

https://autotesztek.blog.hu/api/trackback/id/tr34533226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása