A kompakt kategória egyedüli hátsókerék-hajtású modellje immár 3-ajtós verzióban is kapható. A motorok teljesítményskálája 102-től 320 lóerőig terjed, és a tervek szerint később xDrive összkerékhajtású változatok is megjelennek az 1-es BMW kínálatában.
A 3-ajtós 1-es BMW nagyméretű, szélesre tárható ajtókat kapott keret nélküli ablakokkal; profilja így lendületesebb, mint az ötajtósé. Az autó elődjénél mintegy 85 mm-rel hosszabb (4324 mm), 3 centiméterrel nagyobb tengelytávval rendelkezik (2690 mm), emellett 17 mm-rel szélesebb (1765 mm). A karosszéria magassága maradt 1421 mm, viszont az első nyomtáv 51, míg a hátsó 72 mm-rel szélesebb lett. A számoknál maradva, a hátsó térdhely 21 mm-rel lett bővebb, a csomagtartó pedig 30 literrel 360 literesre gyarapodott (1200 literesre bővíthető).
A vevők Sport Line és Urban Line felszereltséggel rendelhetik meg autójukat, ami annak mind a külső, mind a belső stílusát meghatározza. Az M135i csúcsváltozat M Performance modell, ezért M stílusú, nagy beömlős első lökhárítóval, fémszürke tükörházakkal, egyedi küszöbspoilerekkel, dupla kipufogócsővel, valamint 18 hüvelykes, öt duplaküllős kerekekkel szerelik fel. Az utastérben többek között Alcantara kárpit, multifunkciós M bőrkormány, szürke Individual tetőkárpit és alumínium betétek emelik a színvonalat.
A BMW M135i-t egy soros hathengeres, direkt befecskendezéses, változó szelepvezérléses benzinmotor hajtja, amelyet minden BMW-rajongó ismerhet. A 3 literes aggregát 320 lóerőt ad le 5800-as fordulatszámnál, a nyomatéka pedig 450 Nm 1300-4500-as fordulatszámon. Az izmos motorral az M135i 5,1 másodperc alatt sprintel százra (nyolcfokozatú automatával 4,9 mp alatt), és eléri a 250 km/órás végsebességet. Eközben átlagosan csak 8 litert fogyaszt.
Az M Performance modell azonban egy későbbi időpontban kerül piacra, a 3-ajtós modell forgalmazásának kezdetekor csak négyhengeres erőforrások lesznek a kínálatban. A benzin és dízelmotorok mindegyike közvetlen befecskendezéses, Valvetronic és dupla VANOS technikával felszerelt, valamint turbófeltöltésű. Teljesítményük 102 és 218 lóerő között mozog.
Eleinte a legerősebb 3-ajtós 1-es BMW modell a 125i lesz, melynek a 2 literes benzinmotorja 218 lóerőt és 310 Nm nyomatékot generál (1350-4800 ford./percnél). A nulla-százas gyorsuláshoz elegendő 6,4 szekundum (nyolcgangos automatával 6,2 mp), a csúcssebesség pedig 245 km/óra. Az új bázismodellbe, a 114i-be, valamint a 116i-be ennek az új erőforrásnak az 1,6 liter lökettérfogatú verzióját építik be. Előbbiben mindössze 102, utóbbiban 136 lóerőre képes, ám a menettulajdonságokkal ezúttal sincsen gond. A 116i 8,5, míg a 114i 11,2 másodperc alatt futja a százat. A turbófeltöltőnek köszönhetően a BMW 116i nyomatéka 220, míg a BMW 114i nyomatéka 180 Nm. S ez az érték állítólag már 1100-as fordulatszámnál megjelenik! Az új 1,6 literes, 102 lovas motort az ötajtós változat is megkapja majd.
A paletta legsportosabb dízelmotorja a 125d változatot hajtó, kétlépcsős turbófeltöltővel rendelkező 2 literes, 2000 bar nyomáson operáló aggregát, amely 218 lóerőt termel és 1500-as fordulatszámon leadja a 450 Nm-es nyomatékát. Hatgangos manuális váltóval a kis Bömös 6,5 szekundum alatt gyorsít százra (8-fokozatú automatával 6,3 mp) és eléri a 240 km/órás végsebességet. Átlagfogyasztása mindössze 4,9 liter 100 kilométerenként.
A 118d és 116d modellekben ugyanez a common rail erőforrás 1600 baros befecskendezési nyomáson dolgozik, ami előbbiben 143, utóbbiban 116 lóerőt jelent. Az erősebbik motor nyomatéka 320 Nm, a gyengébbiké pedig 260 Nm, ami szintén bőven elegendő a mindennapokban. A 118d 8,9 (automatával 8,6), a 116d 10,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, üzemanyag-fogyasztásuk pedig 4,5, illetve 4,3 l/100 km. A 3-ajtós 1-es BMW-k legtakarékosabb tagja a 116d EfficientDynamics Edition, amelyben egy 1,6 literes dízel aggregát üzemel. 116 lóerőt és 260 Nm nyomatékot tud, 10,5 szekundum alatt gyorsít százra és 195 km/órás végsebességre képes. Benzinkútra viszont elvétve kell vinni, ugyanis 3,8 liter gázolajjal is beéri átlagosan (99 CO2 g/km).